S T A T U T U L
FEDERAŢIEI ROMÂNE DE LUPTE
2019
CUPRINS:
Nr. crt. | Denumire capitol | |
I. | Denumire, componenţă, formă juridică, scop, durată de funcţionare, patrimoniul iniţial, însemne, sediu. | |
II. | Relaţii cu U.W.W., U.W.W-CONTINENTAL COUNCIL şi C.O.S.R. | |
III. | Obiective | |
IV. | Atribuţii | |
V. | Membrii afiliaţi, drepturile şi obligaţiile acestora | |
VI. | Organele de conducere ale F.R.L. | |
VII. | Colegiile şi comisiile | |
VIII. | Recompense şi sancţiuni | |
IX. | Mijloace materiale şi financiare | |
X. | Personalul salariat | |
XI. | Dizolvarea Federaţiei şi lichidarea patrimoniului | |
XII. | Relaţia F.R.L.cu M.T.S. | |
XIII. | Dispoziţii finale |
CAPITOLUL I
DENUMIRE, COMPONENŢĂ, FORMĂ JURIDICĂ,
SCOP, DURATĂ DE FUNCŢIONARE,
PATRIMONIUL INIŢIAL, ÎNSEMNE, SEDIU.
Art.1.
Numele federaţiei este FEDERAŢIA ROMÂNĂ DE LUPTE, prescurtat F.R.L. şi este succesoarea fostei Federaţii Române de Lupte fondată în 1930.
Art.2
FEDERAŢIA ROMÂNĂ DE LUPTE este constituită prin asocierea cluburilor sportive şi asociaţiilor judeţene şi a Municipiului Bucureşti de lupte afiliate care recunosc şi respectă statutul şi regulamentele F.R.L.
Art.3.
FEDERAŢIA ROMÂNĂ DE LUPTE este persoana juridică de drept privat, de utilitate publică, autonomă, neguvernamentală, apolitică şi fără scop lucrativ; se constituie în baza prevederilor O.G. nr.26/2000 şi a Legii nr 69/2000.
Art.4.
FEDERAŢIA ROMÂNĂ DE LUPTE este o structură sportivă de interes naţional, singura autorizată să organizeze şi să controleze activitatea luptelor, în toate stilurile recunoscute de UNITED WORLD WRESTLING (U.W.W.), pe teritoriul României, respectiv:
– stilurile de lupte olimpice: lupte greco-romane, lupte libere, lupte feminine:
– toate celelalte stiluri neolimpice, in special stiluri de lupta traditionale si istorice, inclusiv insa fara limitare, lupte la centura (belt wrestling Alysh), lupte pe plaja, tranta, lupte tatarasti, grappling.”
Art.5.
Durata de funcţionare a F.R.L. este pe termen nedeterminat.
Art.6.
Patrimoniul iniţial al F.R.L.este de……….lei, şi este constituit din totalitatea mijloacelor fixe, obiectelor de inventar şi mijloacelor materiale şi băneşti specificate în anexă, care face parte integrantă din statutul F.R.L.
Art.7.
F.R.L. are steag însemne şi emblemă proprie, care vor fi înregistrate la Oficiul de Stat pentru invenţii şi mărci.
Art.8.
CAPITOLUL II
RELAŢII CU U.W.W., U.W.W-C.C. ŞI C.O.S.R.
Art.9.
1.F.R.L. este afiliată la UNITED WORLD WRESTLING, prescurtat U.W.W şi la UNITED WORLD WRESTLING-CONTINENTAL COUNCIL, prescurtat U.W.W.-C.C.
2.Statutele şi regulamentele U.W.W. şi U.W.W.-C.C. sunt obligatorii pentru F.R.L. şi membrii afiliaţi la F.R.L.
4.Biroul Federal al F.R.L. decide asupra participării F.R.L. la alte asociaţii sau organizaţii, solicitând în prealabil avizul M.T.S. În astfel de situaţii, drepturile F.R.L. şi ale membrilor săi nu pot fi atinse de aceste participări.
CAPITOLUL III
OBIECTIVE
Art.10.
CAPITOLUL IV
ATRIBUŢII
Art.11.
F.R.L. organizează activitatea luptelor din România, în temeiul prezentului Statut şi pe baza regulamentelor, normelor şi hotărârilor (decizii) adoptate de organele sale potrivit competenţelor stabilite de statut.
Art.12.
În scopul realizării obiectivelor sale, F.R.L. îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a)elaborează strategia naţională de dezvoltare a luptelor în concordanţă cu strategia mişcării sportive din România şi controlează aplicarea acesteia de către membrii afiliaţi;
b)elaborează şi adoptă regulamente şi norme de organizare, tehnice, financiare pentru activitatea proprie şi activitatea luptelor în general;
c)elaboreaza si aproba normele financiare referitoare la veniturile proprii;
d)stabileşte calendarul sportiv anual în corelaţie cu calendarul internaţional elaborate de U.W.W.;
e)organizează activităţile, campionatele şi competiţiile oficiale de lupte pe plan naţional în baza regulamentelor şi normelor adoptate potrivit prezentului Statut şi omologhează rezultatele acestora;
f)elaborează şi realizează programele şi planurile de pregătire şi participare a loturilor naţionale la competiţiile oficiale internaţionale de lupte;
g)colaborează cu Institutul National de Cercetare pentru Sport, Institutul Naţional de Medicină Sportivă, Universitatea Națională de Educaţie Fizică şi Sport pentru sporirea capacităţii de cuprindere şi asigurare a asistenţei medicale şi metodico-ştiinţifice de specialitate potrivit evoluţiei şi cerinţelor specifice ale acestui sport cu privire la selecţia, formarea, pregătirea şi perfecţionarea continuă a sportivilor precum şi pentru modernizarea metodelor de antrenament în consens cu standardele atinse pe plan internaţional;
h)colaborează cu M.T.S., cu Ministerul Educatiei şi/sau alte instituţii din structurile acestora pentru formarea şi perfecţionarea specialiştilor din domeniul luptelor;
i)organizează şi coordonează întreaga activitate a arbitrilor de lupte pe baza unui regulament propriu de funcţionare;
j)organizează şi participă la competiţii oficiale internaţionale solicitând în prealabil autorizarea Ministerului Tineretului şi Sportului;
k)întreprinde măsuri pentru prevenirea şi combaterea violenţei la competiţiile de lupte, precum şi pentru promovarea spiritului de fair-play şi a toleranţei în lupte;
l)întreprinde măsuri pentru prevenirea, controlul şi sancţionarea folosirii substanţelor interzise şi a metodelor neregulamentare destinate să mărească în mod artificial capacitatea fizică a sportivilor sau să modifice rezultatele competiţiilor organizate la nivel naţional;
m)administrează şi gestionează mijloacele financiare şi materiale aflate în patrimoniu, în conformitate cu prevederile legale precum şi ale statutului, regulamentelor şi normelor proprii;
n)stabileşte cuantumul cotizaţiilor, taxelor, contribuţiilor şi penalităţilor care se aplică în activitatea luptelor;
o)asigură mijloace financiare şi materiale prin efort propriu din activităţi nepatrimoniale specifice activităţii de lupte sau din activităţi economice directe realizate în legătură cu scopul şi obiectul de activitate al federaţiei organizate în unităţi proprii cu/sau fără personalitate juridică;
p)se poate asocia cu persoane juridice şi fizice în scopul constituirii de societăţi comerciale sau pentru participarea cu părţi sociale la societăţi comerciale;
q)colaborează cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale precum şi cu alţi factori interesaţi pentru dezvoltarea şi/sau modernizarea bazei materiale destinate luptelor;
r)elaborează şi editează publicaţii proprii privind activitatea luptelor;
s)exercită autoritatea disciplinară în domeniul său de activitate în termenii prevăzuţi de Legea nr 69/2000 şi potrivit Statutului şi regulamentelor proprii;
t)reprezintă, susţine şi apără interesele luptelor româneşti pe plan intern, în relaţiile cu Ministerul Tineretului şi Sportului, Comitetul Olimpic şi Sportiv Român, autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, cu alte instituţii şi organizaţii, precum şi pe plan internaţional în relaţiile cu U.W.W şi U.W.W.-C.C., cu federaţiile naţionale din alte ţări sau alte foruri internaţionale cu implicaţii in sportul luptelor.
Art.13.
FEDERAŢIA ROMÂNĂ DE LUPTE elaborează şi adoptă în cadrul organelor sale, potrivit competenţelor care le sunt atribuite în prezentul statut, urmatoarele:
Art.14.
Statutul, regulamentele, normele şi hotărârile (deciziile) organelor F.R.L. sunt obligatorii pentru membrii afiliaţi şi membrii acestora.
CAPITOLUL V
MEMBRII AFILIAŢI, DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE ACESTORA
Art.15.
Art.16.
Art.17.
Membrii afiliaţi la F.R.L. au următoarele drepturi:
Art.18.
Membrii afiliaţi la F.R.L. au următoarele obligaţii;
Art.19.
Afilierea la F.R.L. se aprobă provizoriu de către Biroul Federal şi devine definitivă după aprobarea Adunării Generale şi are drept consecinţă pentru cel afiliat, obligaţia respectării Statutului, regulamentelor, normelor şi deciziilor F.R.L. comisiilor şi reprezentanţilor F.R.L.
Art.20.
(1) In situatia in care structurile sportive membre ale F.R.L opereaza modificari asupra actelor lor constitutive, acestea sunt obligate sa indeplineasca formele de inregistrare si publicitate prevazute de lege (ex: inregistrare la instanta de judecata si la Registrul Sportiv)
(2) Daca modificarile privesc: schimbarea denumirii, schimbarea sediului si a oricaror date de identificare( numar de telefon, fax, email, web), schimbarea componentei numerice si/sau nominale a organelor de conducere; desfiintarea sectiei de lupte din cadrul unui club, fuziunea cu o sectie a altui club sau fuziunea a doua cluburi, structura sportiva este obligata ca in termen de 15 zile de la inscrierea acestor modificari la Registrul Sportiv sa le comunice federatiei, sub sanctiunea neluarii in considerare si a aprecierii ca valabile a informatiilor existente la sediul F.R.L.
(3)Reafilierea unei structuri sportive la F.R.L are loc in cazul in care aceasta, dupa ce si-a pierdut calitatea de membru ca urmare a intervenirii uneia din situatiile prevazute la art.21, cu exceptia motivelor de la art.21 lit.c) si g) formuleaza o noua cerere de afiliere si dovedeste indeplinirea conditiilor stabilite la art.16.
Art.21.
(1) Incetarea calitatii de membru al Federatiei Romane de Lupte are loc in urmatoarele situatii:
-neplata obligatilor financiare timp de 2 ani consecutiv;
-nedesfasurare activitate specifica;
-neparticiparea in competitii timp de 2 ani consecutiv;
(2) Conditiile de incetare a calitatii de membru al Federatiei Romane de Lupte, de excludere pentru abateri, si de reafiliere a membrilor exclusi sunt precizate in articolul 48 din prezentul Statut si in Regulamentul de Organizare si Functionare al federatiei.
(3) Federatia Romana de Lupte radia din evidentele sale cuprinse in Registrul de afilieri sportive, cluburile sportive si/sau asociatiile judetene asupra carora Ministerul Tineretului si Sportului s-a pronuntat in sensul revocarii recunoasterii functionarii pentru motivele prevazute la art.22 din Regulamentul de aplicare a Legii nr.69/2000 aprobat prin HG nr.884/2001.
Art.22.
Hotararile privind incetarea calitatii de membru al F.R.L pentru motivele precizate la art.21 si radierea din evidente se adopta de catre adunarea generala numai la propunerea Biroului Federal.
Art.23.
La propunerea Biroului Federal, Adunarea Generală poate acorda titlul de “MEMBRU DE ONOARE” al F.R.L. unor personalităţi cu merite deosebite în activitatea luptelor, precum şi calitatea de ”PREŞEDINTE DE ONOARE” al F.R.L.
CAPITOLUL VI
ORGANELE DE CONDUCERE ALE F.R.L.
Art.24.
Art.25.
Înputerniciţii F.R.L. sunt Preşedintele şi Secretarul general.
Art.26.
1.Adunarea Generala este organul de conducere al F.R.L, fiind alcatuita din totalitatea membrilor afiliati (structuri sportive) cu drept de vot, reprezentati prin delegati care au asupra lor o delegatie semnata de reprezentantul legal al structurii sportive, stampilata si in care este prevazuta in mod expres abilitarea de a vota problematica supusa dezbaterii conform ordinii de zi.
F.R.L elaboreaza modelul tip al delegatiei pentru reprezentatii structurilor sportive membre si o comunica odata cu adresa de convocare.
3.Pot participa ca invitaţi la Adunarea Generală antrenorii, arbitrii, membrii comisiilor şi colegiilor centrale, reprezentanţi ai M.T.S. C.O.S.R., Ministerul Educatiei.şi alte instituţii implicate în activitatea luptelor precum şi reprezentanţi ai presei, fără drept de vot.
4.Adunarea Generală Ordinară analizează, anual, hotărăşte şi decide în toate problemele luptelor.
5.Hotărârile Adunării Generale se iau cu votul a 50%+1 din numarul membrilor afiliati cu drept de vot prezenţi, în afara cazurilor următoare:
Art.27.
(2)Adunarea de alegeri poate avea loc si anticipat, intre mandate, daca necesitatea ei a fost impusa de situatia prevazuta la art.27 pct.3 si a fost admisa motiunea de neincredere. Regulile de convocare sunt aceleasi ca la pct.1
(3)Prin exceptie pot avea loc alegeri si in cadrul adunarilor ordinare anuale in situatia in care Biroul Federal/Comisia de Cenzori/Comisia de Apel se descompleteaza din diverse motive si raman locuri vacante in cadrul acestora. In aceste cazuri convocarea adunarii generale ordinare anuale se va face cu 45 de zile inainte de data fixata pentru tinerea ei.
2.(1)Convocarea adunarii generale ordinare se face cu cel putin 30 de zile inaintea datei stabilite pentru tinerea ei, printr-o adresa scrisa (convocator) insotita de modelul delegatiei, documente ce vor fi transmise prin orice mijloc de comunicare (fax, e-mail, scrisoare recomandata cu confirmare de primire), inclusiv pe site-ul F.R.L cu precizarea datei postarii.Oricare din mijloacele de mai sus este considerat valabil, procedura de convocare fiind corect indeplinita.
(2) Convocatorul unei adunari generale (ordinare, extraordinare, de alegeri) va cuprinde data, ora si locatia adunarii generale, ordinea de zi, precum si data, ora si locatia la care va fi reconvocata in situatia in care la prima adunare nu se intruneste cvorumul.
(3) In situatia in care pe ordinea de figureaza propuneri de completare si /sau modificare a actelor constitutive, textul propunerilor se va transmite membrilor federatiei odata cu adresa de convocare.
(4) Materialele supuse dezbaterii in cadrul adunarii generale ordinare, vor fi postate pe site-ul F.R.L spre consultare, cu 7 zile inainte de data stabilita pentru tinerea ei.
3.Adunarea Generală extraordinară poate fi convocată de către Biroul Federal, dacă acest lucru este cerut în scris de majoritatea simplă a membrilor acestuia, sau ca urmare a depunerii unei moţiuni de neîncredere în activitatea Biroului Federal, semnată de cel putin 2/3 din membrii afiliati cu drept de vot si argumentata punctual, cu trimitere la normele statutare/prevazute in regulamente si/ sau in legislatia in vigoare, presupuse a fi incalcate de membrii Biroului Federal.
5.Validarea reprezentanţilor cu drept de vot se va face înaintea începerii Adunării Generale, pe baza delegaţiei scrise, emise de membrii afiliaţi care i-a desemnat.
7.În cadrul Adunării Generale se stabilesc:
9.Ordinea de zi a unei Adunări Generale Extraordinare va include numai problemele care au determinat necesitatea convocării ei. Nici o altă problema în afara celor incluse pe ordinea de zi, nu se poate aborda în cadrul unei astfel de adunări.
10.Prezidiul Adunării Generale este format din Preşedintele federaţiei, Vicepreşedinţi şi Secretarul General. Adunarea Generală este condusă de preşedintele federaţiei sau în lipsa motivată a acestuia de unul din vicepreşedinţi.
12.Propunerile trebuie să fie supuse la vot în ordinea în care au fost prezentate. Propunerile care nu sunt contestate sunt considerate, de drept, ca fiind acceptate.
Art.28.
Toate alegerile se fac prin vot deschis, fara buletine de vot.
Art.29.
Dacă pe primul loc sunt mai mulţi candidaţi care au obţinut un număr egal de voturi, superior celui realizat de candidatul imediat următor, scrutinul va avea loc între ei.
În cazul că pe locul doi sunt mai mulţi candidaţi care au obţinut un număr egal de voturi, scrutinul va avea loc între aceştia şi candidatul situat pe primul loc.
După al doilea tur de scrutin, în situaţia de balotaj (nici un candidat nu întruneşte majoritatea de 50%+1 a voturilor exprimate) va fi declarat Preşedinte candidatul care obţine majoritatea simplă (numărul cel mai mare de voturi din totalul voturilor exprimate şi validate). În cazul egalităţii numărului de voturi, scrutinul se repeată.
Art.30.
Preşedintele F.R.L. are următoarele atribuţii:
Art.31.
Art.32.
5.La fiecare şedinţă a Biroului Federal se întocmeşte un proces verbal de şedinţă, în care se înscriu în mod obligatoriu problemele dezbătute şi hotărârile adoptate, care se semnează de membrii prezenţi. Procesele verbale se consemnează într-un registru cu file numerotate, acesta constituind un document oficial al federaţiei.
7.Delegatul M.T.S. participa cu vot consultativ la sedintele organelor de conducere ale F.R.L şi are dreptul de a suspenda executarea hotărârilor organului de conducere care contravin actului constitutiv si statutului F.R.L., contractelor incheiate cu M.T.S., legilor, ordinii publice si sigurantei nationale.
Art.33.
Biroul Federal are următoarele atribuţii:
b)asigură aplicarea programelor şi planurilor de activitate şi a hotărârilor Adunării Generale şi respectarea, de către toţi membrii, a Statutului şi regulamentelor federaţiei, precum şi a normelor generale privind activitatea sportivă;
c)aproba afilierea provizorie a structurilor sportive,ia act de fuziunile a doua sau mai multe sectii, fuziunile a doua cluburi, precum si de orice modificare intervenita in actele constitutive ale membrilor afiliati.
d)aprobă componenţa Colegiilor şi Comisiilor Centrale ale federaţiei (cu exceptia Comisiei de Apel care este aleasa de adunarea generala) si regulamentele proprii ale acestora.
e)stabileşte proiectul bugetului anual de venituri şi cheltueli şi analizează periodic execuţia acestuia;
f)aprobă transferările sportivilor, în conformitate cu regulamentele federaţiei şi reglementările internaţionale;
g)aproba calendarul competitional national si international
h)aprobă regulamente de organizare şi desfăşurare ale competiţiilor interne;
i)aprobă concepţia de selecţie, pregătire şi participare în competiţii a sportivilor de performanţă şi sistemul de norme şi cerinţe tehnico-metodice specific ramurii “lupte” pe teritoriul României, în toate stilurile recunoscute de UNITED WORLD WRESTLING (U.W.W.);
j)pe baza propunerilor formulate de Colegiul Central al Antrenorilor aprobă componenţa loturilor olimpice şi naţionale, structura colectivelor tehnice şi planurile de pregătire ale loturilor, inclusiv obiectivele de realizat;
k)aprobă componenţa delegaţiilor care participă la competiţii şi reuniuni internaţionale.
l)aprobă mandatul reprezentanţilor federaţiei, în vederea participării la reuniunile forurilor sportive internaţionale, după obţinerea, în prealabil, a avizului M.T.S.;
m)analizează activitatea desfăşurată şi rezultatele obţinute la competiţiile internaţionale şi concluziile de la reuniuni, pe baza rapoartelor prezentate de conducătorii delegaţiilor participante la acţiunile respective;
n)asigură, prin colegiile şi comisiile centrale şi judeţene, secţiile şi cluburile pe ramură de sport, organizarea şi desfăşurarea competiţiilor de nivel interjudeţean, naţional şi internaţional;
o)aprobă organizarea federaţiei şi ştatul de funcţii, angajarea personalului salariat şi nivelul de retribuire a fiecaruia;
p)propune spre aprobare Adunării Generale, proiectul de buget anual si actiunile aferente;
q)asigură desfăşurarea corespunzatoare a acţiunilor de selecţie, pregătire şi participare la competiţiile internaţionale a loturilor reprezentative, precum şi organizarea controlului activităţii acestora;
r)organizează şi asigură îndrumarea şi controlul activităţii colegiilor şi comisiilor centrale şi judeţene, precum şi a secţiilor şi cluburilor afiliate;
s)aprobă condiţiile contractuale pentru sportivii şi tehnicienii români care urmează să activeze în străinătate, precum şi pentru sportivii şi tehnicienii străini care doresc să activeze în România; aproba criteriile de acordare a indemnizatiilor sportive, cuantumul indemnizatiilor, primelor, premierilor si altor recompense pentru sportivii loturilor nationale;
t)aprobă afilierea federaţiei la forurile sportive regionale, continentale sau internaţionale, cu avizul prealabil al M.T.S.;
u)aprobă lista arbitrilor de nivel naţional şi a candidaţilor pentru calificarea ca arbitri internaţionali;
v)propune candidaţii federaţiei pentru a fi aleşi, cooptaţi sau numiţi în organismele U.W.W., U.W.W.-C.C. şi, după caz, în cele regionale constituite pentru sportul luptelor;
w)solutionează, ca ultimă instanţă pe filiera organelor sportive, litigiile care apar între membrii federaţiei sau între aceştia şi organismele federale, hotărârile Biroului Federal sunt definitive;
x)convoacă Adunarea Generală, aprobă ordinea de zi şi materialele care urmează să fie prezentate;
y)propune Adunării Generale acordarea titlurilor de membri de onoare;
z)se preocupă de atragerea fondurilor financiare pentru activitatea federaţiei din alte surse decât cele bugetare;
zz)decide în orice problemă privind activitatea în ramura de sport respectivă, în condiţiile respectării normelor M.T.S., Statutului şi a regulamentelor federaţiei.
Art.34.
1.Comitetul Executiv al Biroului Federal este format din 3 persoane, şi se constituie pentru soluţionarea unor probleme care cer o decizie urgentă între şedinţele biroului Federal.
3.Deciziile adoptate de Comitetul Executiv se prezintă pentru ratificare în prima şedinţă a Biroului Federal.
Art.35.
Vicepreşedintii federaţiei.
1.În Biroul Federal al FEDERAŢIEI ROMÂNE DE LUPTE pot fi aleşi trei Vicepreşedinţi, cate unul pentru fiecare stil olimpic, repartizati dupa cum urmeaza: vicepresedinte I – pentru stilul “lupte greco-romane”; vicepresedinte II-pentru stilul “lupte libere” si vicepresedinte III-pentru stilul “lupte feminine”
Art.36.
Secretarul General al federaţiei îndeplineşte următoarele atribuţii:
Art.37.
CAPITOLUL VII
COLEGIILE ŞI COMISIILE
Art.38.
În cadrul FEDERAŢIEI ROMÂNE DE LUPTE funcţionează, de regulă, următoarele colegii şi comisii centrale, ca organe consultative specializate pe diferite compartimente de lucru, care sprijină activitatea Biroului Federal în conformitate cu Statutul şi celelalte reglementări şi norme ale federaţiei.
În funcţie de necesităţi, Biroul Federal poate înfiinţa numai unele dintre comisiile mai sus menţionate şi poate, de asemenea, să hotărască constituirea şi altor comisii.
Lista colegiilor şi comisiilor centrale ale federaţiei, componenţa lor numerică şi nominală, precum şi organizarea acestora se stabilesc de Biroul Federal la propunerea Secretarului General.
Colegiile şi comisiile sunt formate din preşedinte, secretar şi membrii; acestea işi desfaşoară valid activitatea dacă sunt prezenţi la şedinţa respectivă, 50%+1 din membrii numiţi.
Hotărârile colegiilor şi comisiile se adoptă cu majoritatea simplă de voturi (50%+1) din numărul membrilor prezenţi la şedinţă.
Colegiile şi comisiile se întrunesc în funcţie de specificul activităţii dar nu mai puţin de o dată pe lună.
Şedintele colegiilor şi comisiilor federaţiei nu sunt publice.
Componenta, atributiile si modul de lucru al comisiilor de specialitate ale F.R.L sunt prevazute in prezentul Statut si dezvoltate in Regulamentul de Organizare si Functionare al F.R.L precum si in regulamentele proprii fiecarei comisii.
Art.39.
Colegiul Central al Antrenorilor are următoarele atribuţii:
Art.40.
Colegiul Central al Arbitrilor are următoarele atribuţii:
a)organizează şi coordonează întreaga activitate a arbitrilor de lupte;
b)contribuie în mod permanent la ridicarea nivelului teoretic şi practic al arbitrilor, printr-o îndrumare temeinică şi competentă;
c)asigură formarea şi perfecţionarea unui corp corespunzător de arbitri pentru desfăşurarea în bune condiţii a competiţiilor la toate categoriile;
d)asigură comportarea exemplară a corpului de arbitri, atât în cadrul competiţiilor de lupte, cât şi în societate;
e)aprobă, la nivelul său de competenţe, Regulamentul de Organizare şi Desfăşurare a Activităţii Arbitrilor;
f)dezbate şi adoptă programele de perspectivă a activităţii de arbitraj;
g)primeşte şi asculta rapoartele de activitate a comisiilor judeţene şi a subcolegiilor de specialitate cu privire la modul de îndeplinire a sarcinilor stabilite în programele de activitate, adoptând măsurile ce se impun;
h)dezbate orice alte măsuri de îmbunătăţire a organizării şi desfăşurării activităţii arbitrilor de lupte;
i)prezintă Biroului Federal rapoarte, informări şi propuneri de îmbunătăţire a activităţii arbitrilor de lupte;
j)asigură întocmirea Regulamentului de Organizare a Activităţii Arbitrilor, şi-l supune aprobării Biroului Federal;
k)asigură elaborarea Normelor de Organizare şi Funcţionare a Cursurilor de Arbitri, a Programei Analitice, a planurilor, a temelor şi a altor materiale didactice necesare; sprijină comisiile judeţene de lupte şi subcomisiile de specialitate în organizarea cursurilor de formare a arbitrilor;
l)asigură întocmirea proiectelor de norme de clasificare şi de promovare a arbitrilor;
m)organizează cursuri şi consfătuiri pentru perfecţionarea arbitrilor, în scopul lichidării şi prevenirii neajunsurilor din activitatea de arbitraj;
n)asigură organizarea şi desfăşurarea examenelor de clasificare şi a concursurilor de promovare în categorii superioare a arbitrilor şi testarea nivelului pregătirii lor;
o)propune spre aprobare Biroului Federal lista nominală anuală a arbitrilor internaţionali, a candidaţilor pentru cursurile de arbitru internaţional, precum şi a arbitrilor pentru competiţiile oficiale interne;
p)asigură delegarea arbitrilor la competiţiile oficiale interne cât si cele internaţionale ce se dispută în ţară şi peste hotare, indiferent de categorie;
q)asigură traducerea oficială a “ Regulamentului Internaţional de Lupte” pentru uzul arbitrilor, precum şi aplicarea celorlalte norme şi circulare elaborate de U.W.W. şi U.W.W.-C.C. pe baza acestora, elaborează Regulamentul de Lupte Intern în colaborare cu Colegiul Central al Antrenorilor şi Comisia Centrală de Competiţii, Legitimări, Transferări şi Clasificări Sportive;
r)ţine evidenţa arbitrilor de lupte din întreaga ţară şi răspunde de activitatea curentă a acestora;
s)judecă în prima instanţă abaterile disciplinare ale arbitrilor şi comportările tehnice necorespunzatoare la competiţiile de lupte arbitrate; ţine evidenţa sancţiunilor aplicate arbitrilor de lupte;
t)asigură îndeplinirea la timp şi în bune condiţii a tuturor măsurilor stabilite de Biroul Federal cu privire la organizarea activităţii arbitrilor; în acest scop, colaborează cu Comisiile din cadrul FEDERAŢIEI ROMÂNE DE LUPTE în problemele privind activităţile arbitrilor.
Art.41.
Comisia Centrală de Competiţii, Legitimări Transferări şi Clasificări Sportive are următoarele atribuţii:
a)asigură organizarea şi desfăşurarea în bune condiţii a competiţiilor naţionale, îndrumă şi controlează prin Asociaţiile judeţene de lupte organizarea întregului sistem competiţional;
b)elaborează împreună cu Colegiul Central al Antrenorilor, calendarul anual intern, în conformitate cu sistemul competiţional şi îl supune spre aprobare Biroului Federal;
c)asigură corelarea calendarului anual intern al F.R.L. cu calendarul campionatelor judeţene şi locale;
d)elaborează regulamentele de organizare şi desfăşurare a campionatelor naţionale de lupte;
e)elaborează împreună cu colegiile şi comisiile centrale ale F.R.L., precum şi cu asociatiile judeţene de lupte, Regulamentul de Transferări şi Clasificări Sportive şi-l supune aprobării Biroului Federal;
f)întocmeşte programele de desfăşurarea a campionatelor naţionale de lupte, începând cu faza interjudeţeana, precum şi a altor competiţii;
g)judecă în prima instanţă contestaţiile cluburilor privind desfăşurarea competiţiilor de lupte;
h)omologhează rezultatele competiţiilor oficiale şi întocmeşte clasamentele campionatelor naţionale;
i)stabileste criteriile de acordare a titlurilor de “maestru al sportului” precum si a categoriilor de clasificare sportiva, le supune aprobarii BF si transmite la structurile afiliate, nominal, sportivii care îndeplinesc categoriile de clasificare;
j)elaborează normele metodologice (regulamentele) ale federaţiei privind afilierea, reafilierea, fuziunea a doua sectii de lupte sau a doua cluburi, precum şi cele privind legitimarea, transferarea şi clasificarea sportivilor; efectuează operaţiunile de inregistrare a modificarilor intervenite in situatia juridica a structurilor sportive membre;
k)înaintează Biroului Federal, spre aprobare, propunerile legate de afilierea, reafilirea, fuziunea, incetarea calitatii de membru, radierea şi scoaterea din evidenţă a membrilor aflati in situatiile mentionate.
l)soluţionează litigiile privind legitimarea şi transferarea sportivilor din secţiile de lupte, pe care le ratifică sau le anulează pe cele dovedite ca fiind neregulamentare; propune Biroului Federal măsuri de sancţionare a celor vinovaţi;
m)pe baza solicitării cluburilor şi asociaţiilor sportive, prezintă spre aprobare Biroului Federal, propuneri pentru avansarea în categorii superioare de clasificare a sportivilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute în reglementările federaţiei;
n)omologhează sălile destinate competiţiilor de lupte, face recomandări şi dă termene pentru înlăturarea deficienţelor constatate, iar acolo unde acestea nu mai corespund condiţiilor regulamentare, ia măsuri pentru retragerea temporară sau definitivă a omologării;
o)elaborează propuneri privind modificarea sistemului competiţional şi le înaintează Biroului Federal;
p)stabileşte competiţiile la care trebuie desemnaţi observatorii federaţiei şi numeşte persoanele respective;
q)ţine evidenţa nominală a secţiilor afiliate, sportivilor legitimaţi, transferaţi şi clasificaţi;
r)soluţionează, prin analogie, orice diferende sau situaţii, chiar dacă ele nu sunt prevăzute în regulament.
s)stabileste criteriile de acordare a indemnizatiilor sportive, cuantumul indemnizatiilor, primelor, premierilor si altor recompense pentru sportivii loturilor nationale si le supune aprobarii Biroului Federal.
Atr.42.
Comisia Centrală de Disciplină si Etica Sportiva are următoarele atribuţii:
Art.43.
(1) În plan teritorial, o parte din atribuţiile F.R.L sunt preluate de asociaţia judeţeană de lupte si a muncipiului Bucuresti. Asociatiile judetene sunt persoane juridice de drept privat constituite din cluburile si asociatiile sportive, cuprinse în sistemul competitional local sau judetean, afiliate si recunoscute de acestea. Dobândirea personalitatii juridice se face în conditiile legii, ca asociatii fara scop lucrativ, iar statutele acestora trebuie sa fie elaborate si sa respecte prevederile din statutul F.R.L.
(2) La nivelul fiecarui judet, respectiv al municipiului Bucuresti se poate constitui o singura asociatie judeteana de lupte. Asociaţia judeteana de lupte sau a municipiului Bucuresti se poate constitui numai dacă în judeţul/municipiul respectiv funcţionează minimum doua structuri sportive cu sectii de lupte.
(3)În structura asociaţiei judeţene pot fi constituite subcolegii şi subcomisii specializate.
(4)Asociaţiile judeţene şi a Municipiului Bucureşti de lupte constituite conform Legii, se pot afilia la F.R.L. şi au dreptul la un vot fiecare în Adunarea Generală.
(5)Modul de functionare si de organizare a asociatiilor judetene de lupte sau a municipiului Bucuresti este stabilit prin actele de constituire.
(6)Adunarea de alegeri se organizează o data la doi ani.
(7)Asociaţia judeţeană de lupte are urmatoarele atribuţii:
Art.44.
Art.45.
Toți membrii afiliați sunt obligați să respecte prevederile Legii nr.4/2008, privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și jocurilor sportive.
Art.46.
CAPITOLUL VIII
RECOMPENSE ŞI SANCŢIUNI
Art.47.
Pentru rezultatele deosebite obţinute în competiţiile interne şi internaţionale, ca şi pentru recunoaşterea contribuţiei unor specialişti sau persoane fizice ori juridice la dezvoltarea luptelor, federaţia poate acorda următoarele recompense:
La propunerea federaţiei, Ministerului Tineretului şi Sportului poate acorda titlul de “Maestru al Sportului,, ,,Maestru Emerit al Sportului” şi ,,Antrenor Emerit”.
Art.48.
(1)Comportamentul nesportiv, încalcarile sau nerespectarea statutului, regulamentelor, hotarârilor si deciziilor F.R.L. de catre membrii afiliati si membrii acestora, precum si de catre oficiali sunt sanctionate in plan disciplinar.
(2)Biroul Federal, impreuna cu Comisia Centrala de Disciplina si Etica Sportiva si celelalte comisii de specialitate din cadrul federatiei elaboreaza Regulamentul Disciplinar al FRL-ca parte integranta a Regulamentului Comisiei Centrale de Etica si Disciplina, stabilind natura abaterilor disciplinare, tipurile de sanctiuni, competentele de solutionare, modul de lucru al instantelor disciplinare ale federatiei, respectiv Comisia Centrala de Disciplina si Etica Sportiva si Comisia de Apel.
(3)In funcţie de gravitatea abaterilor se pot aplica urmatoarele sancţiuni:
3.1. Pentru structurile sportive membre:
a)avertisment
b)amendă;
c)pierderea intalnirii(meciului)
d)suspendare temporară pana la 2 ani din activitatea competiţională;
e)ridicarea temporară a dreptului de organizare sau susţinere a competiţiilor pe teren propriu;
f)anularea afilierii si radierea structurii sportive din evidenţele federaţiei.
3.2.Pentru membrii persoane fizice(sportivi, antrenori, oficiali, etc, cu exceptia arbitrilor)
a)avertisment;
b)amenda;
c)suspendare pentru o perioada de timp sau un numar de etape din activitatea competiţională internă şi internaţională;
d)suspendare defintiva din activitatea sportiva
e)excludere
3.3 Pentru arbitri:
f)suspendarea definitiva din arbitraj
Art.49.
Tipurile de abateri, sanctiunile corelative, cuantumul amenzilor si modul de solutionare a abaterilor disciplinare sunt prevazute in regulamentul Comisiei Centrale de Disciplina si Etica Sportiva, elaborat in colaborare cu Biroul Federal si in conformitate cu Regulamentul de Organizare si Functionare al F.R.L.
CAPITOLUL IX
MIJLOACE MATERIALE ŞI FINANCIARE
Art.50.
Art.51.
Fondurile financiare ale FEDERAŢIEI ROMÂNE DE LUPTE provin din:
Art.52.
Fondurile în lei şi în valută ale FEDERAŢIEI ROMÂNE DE LUPTE se păstrează în conturi bancare proprii, în condiţiile Legii.
Folosirea mijloacelor materiale şi a fondurilor se face corespunzător hotărârilor Adunării Generale şi respectiv Biroului Federal, cu respectarea legislaţiei şi a normelor financiare în vigoare.
Art.53.
Controlul folosirii legale a fondurilor financiare va fi efectuat de Comisia de Cenzori, de compartimentele de specialitate din Cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului şi ale altor organisme abilitate de Lege.
CAPITOLUL X
PERSONALUL SALARIAT
Art.54.
Art.55.
In situatia in care nu isi poate exercita prerogativele functiei, Secretarul General poate delega total sau partial competentele sale personalului executiv din cadrul federatiei (contabil sef, antrenor federal etc), pe baza de delegatie expresa.
Atr.56.
Antrenorul Federal este cadrul tehnic specializat, cu calificare superioară, care coordonează domeniul tehnico-metodic al activităţii federaţiei, având următoarele atribuţii:
În cazul în care ştatul de funcţii al federaţiei cuprinde mai multe posturi de antrenor federal, atribuţiile concrete pentru fiecare funcţie se vor stabili pe domenii de competenţă sau pe alte criterii specifice activităţii federaţiei.
Aceste atribuţii se aprobă de Biroul Federal la propunerea Secretarului General şi se cuprind în regulamentul de organizare a activităţii de funcţionare a federaţiei şi în fişa postului fiecarui antrenor federal.
În regulamentul intern de organizare a activităţii şi funcţionare a federaţiei vor fi incluse atribuţiile şi pentru celelalte funcţii salariate. Pe această bază Secretarul General aprobă fişa postului pentru fiecare salariat al federaţiei.
CAPITOLUL XI
DIZOLVAREA FEDERAŢIEI ŞI LICHIDAREA PATRIMONIULUI
Art.57.
CAPITOLUL XII
RELAŢIA F.R.L. CU M.T.S.
Art.58.
Ministerul Tineretului şi Sportului exercită supravegherea şi controlul F.R. de Lupte, conform prevederilor Legii nr.69/2000 şi a Regulamentului de punere în aplicare a acestei legi.
Art.59.
M.T.S. numeşte un delegat în relaţia cu F.R.L. Delegatul M.T.S. participă cu vot consultativ la şedinţele organelor de conducere a F.R.L. şi are dreptul de a suspenda executarea hotărârilor organului de conducere care contravin actelor de constituire şi Statutului F.R.L., contractului încheiat cu M.T.S. legilor ordinii publice şi siguranţei naţionale.
Art.60.
Biroul Federal şi Comitetul Executiv al F.R.L. sunt obligate să repună în discuţie problemele legate care fac obiectul hotărârii de suspendare. În caz de refuz din partea Biroului Federal şi Comitetul Executiv, delegatul M.T.S. va aduce cazul la cunoştinţa Ministrului Tineretului şi Sportului, care decide în condiţiile legii.
Art.61.
În raportul cu federaţia, delegatul M.T.S. poate exercita şi alte atribuţii în baza mandatului stabilit prin ordin al Ministrului Tineretului şi Sportului.
CAPITOLUL XIII
DISPOZIŢII FINALE
Art.62.
Prezentul Statut precum şi regulamentele şi instrucţiunile emise pe baza acestuia de F.R.L. sunt obligatorii pentru toţi membrii afiliaţi la F.R.L. şi pentru toate structurile sportive care îşi desfăşoară activitatea în domeniul luptelor.
Art.63.
Pe baza prevederilor prezentului Statut va fi revizuit Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a F.R.L. şi Regulamentul Intern.
Art.64.
În prezentul Statut referirile la genul masculin trebuie înţelese ca făcând referinţă şi la genul feminin.
Prezentul Statut reprezinta varianta actualizata cu toate completarile si modificarile la zi, dupa Adunarea Generală a F.R.L. din data de 13 martie 2019 si contine o anexa cu emblema.
Prezentul act a fost tehnoredactat de consilierul juridic al Federatiei Romane de Lupte si autentificat de notarul public Ianachievici Andra Mihaela din cadrul Societatii Profesionale Notariale „Durnescu si Asociatii”, intr-un singur exemplar original si 6(sase) duplicate avand aceeasi forta probanta ca originalul, din care 5(cinci) duplicate s-au inmanat partii si un duplicat s-a depus la arhiva societatii notariale impreuna cu exemplarul original.
FEDERATIA ROMANA DE LUPTE
prin Secretar General